İŞLETME ANA BİLİM DALI TEZSİZ YÜKSEK LİSANS PROJE KONULARI

  1. Hizmet İşletmelerinde Toplam Kalite Yönetimi Uygulamaları
  2. Stratejik İşbirlikleri ve KOBİ’lerde Stratejik İşbirliklerinin Performansa Etkisi
  3. Lojistik Sektöründe Bilişim Teknolojileri Kullanımı
  4. Franchising ve Hizmet İşletmelerinde Örnek Uygulamalar
  5. Joint Venture ve Türkiye’de Joint Venture Uygulamaları
  6. Bankacılık Sektöründe Müşteri İlişkileri Yönetimi ve Uygulamaları
  7. KOBİ’lerde Yenilik Yönetimi ve Örnek Uygulamalar
  8. KOBİ’lerin Temel Finans Sorunları
  9. KOBİ’lerde İnsan Kaynakları Yönetimi
  10. KOBİ’lerde Pazarlama Sorunları ve Örnek Uygulamalar
  11. KOBİ’lerde İhracat Sorunları ve Sektörel Dış Ticaret Şirketleri
  12. KOBİ’lerde Elektronik Ticaret Uygulamaları
  13. KOBİ’lerde Verimlilik Artırma Teknikleri
  14. KOBİ’lerde Üretim Yönetimi
  15. KOBİ’lerde Modern Yönetim Teknikleri ve Örnek Uygulamalar
  16. Stratejik Yönetim ve Planlama ve Örnek Uygulamalar
  17. Satış Gücü Yönetimi ve İşletmelerde Satış Gücünün Artırılmasına Yönelik Uygulanan Teknikler
  18. Dağıtım Kanalları ve KOBİ’lerde Dağıtım Kanalları
  19. Modern Pazarlama Yönetimi ve Örnek Uygulamalar
  20. Tanzim-Teşhir Yönetimi ve Parekende Sektöründe Tanzim-Teşhir Uygulamaları
  21. Modern Finans Yönetimi ve Örnek Uygulamalar
  22. İşletmelerde Yatırım Analizi Çalışmalarının Önemi ve Örnek Uygulamalar
  23. Yatırım Kararlarının Alınmasında Hedef Pazar Stratejilerinin Önemi
  24. Etkin Finans Yönetimi Uygulamalarının İşletme Performansına Etkisi
  25. Stratejik Finans Yönetimi ve Denetiminin İşletmelerinin Yaşam Sürelerine Etkileri
  26. Türkiye’de Organizasyon Değişim ve Yeniden Yapılanma Faaliyetlerinin Önemi
  27. Yaşam Süresi Kavramı ve Türkiye’de İşletmelerin Yaşam Sürelerinin Artırılmasına Yönelik Teknikler
  28. Performans Değerleme Çalışmalarının Çalışanlar Üzerindeki Etkileri
  29. Tedarikçi Performans Değerlendirme Uygulamalarının Şirket Performansına Etkisi
  30. Kamu Kurumlarında Performans Değerlemenin Önemi
  31. Kriz Dönemlerinde Finansal Yönetimin Önemi
  32. Aile İşletmeleri ve Kurumsallaşma Sorunu
  33. Stratejik İşbirlikleri ve Dünyada ve Türkiye’de Örnek Uygulamalar
  34. Lojistik Sektöründe Bilişim Teknolojileri Kullanımı ve İşletme Performansına Etkisi
  35. Otomotiv Sektöründe Tedarik Zinciri Yönetimi Uygulamaları
  36. Tekstil Sektöründe Dikey ve Yatay Entegrasyonlar ve Etkileri
  37. Uluslar arası Pazarlama Yönetimi ve Stratejileri
  38. Kriz Dönemlerinde Müşteri İlişkileri Yönetiminin Önemi
  39. Kurumsallaşma ve Şirket Kültürünün Önemi
  40. Çalışan İlişkileri Yönetimi ve Şirket Performansına Etkisi
  41. Hizmet İşletmelerinde Yalın Üretim Uygulamaları
  42. İşletmelerde Modern Yönetim Teknikleri ve Performansa Etkisi
  43. Stratejik Bilgi Yönetiminin İşletme Performansına Etkisi
  44. Örgütlerde Değişim Yönetiminin Çalışanlar Üzerindeki Etkileri
  45. Yönetim Kuramları ve Günümüz Küresel Rekabet Ortamında Yansımaları
  46. Kriz Dönemlerinde Değişim Yönetimi Uygulamaları
  47. Kriz Dönemlerinde İç Müşteri Memnuniyeti Çalışmaları
  48. İnsan Kaynakları Yönetimi Ve Motivasyon
  49. Örgütsel Bağlılık Ve Motivasyon İlişkisi
  50. Ücret Yönetimi Ve Motivasyon İlişkisi
  51. İnsan Kaynakları Yönetiminde Stratejik Planlama
  52. Yönetim Bilgi Sistemleri Ve Uygulamaları
  53. ISO 9000 Kalite Yönetimi Ve ISO 14000 Çevre Yönetim Sistemleri Uygulamalarının Değerlendirilmesi
  54. Küçük Ve Orta Ölçekli İşletmelerde Yönetim Problemlerinin Stratejik Planlama İle Çözülmesi
  55. Müşteri İlişkileri Yönetimi Ve Örnek Uygulamalar
  56. Türkiye’de E-Devlet Çalışmaları Ve Örnek Uygulamalar
  57. Tepkisel Üretim Sistemleri ve İşletme Performansına Etkileri
  58. İnsan Kaynakları Yönetiminde Liderliğin Rolü Ve Önemi.
  59. Küreselleşme Ve Esnek Yönetim: Değişen İş Organizasyonları Üzerine Bir İnceleme
  60. 2000 Yılında Yenilenen ISO 9001 Kalite Yönetim Sistemi Şartları, Rekabetçi Avantajları Ve Bir Uygulama
  61. Yeni Yönetim Teknikleri Ve İnsan Kaynakları Yönetimi Üzerine Etkisi
  62. Şirket Birleşmelerinde İnsan Kaynakları Yönetiminin Önemi
  63. Bilgi Çağında Bilgi Yönetimi Ve Öğrenen Örgütler
  64. Hizmet İşletmelerinde Bilişim Teknolojisi Ve Teknoloji Yönetiminin Stratejik Açıdan Kullanımı
  65. Kriz Dönemlerine Yönlendirilmiş Strateji Ve Vizyon Yönetimi Ve Bir Uygulama
  66. Kriz Yönetimi ve Örnek Uygulamalar
  67. İşletmelerde Krizleri Önlemede Ekip Çalışmasının Önemi
  68. Stratejik Planlamada Şirket Değerlerinin Önemi
  69. Stratejik Vizyon ve Önemi
  70. Küçük ve orta ölçekli işletmelerde yönetim problemlerinin startejik planlama ile çözülmesi
  71. Stratejik İşbirlikleri ve Örnek Uygulamalar
  72. Teknolojik İşbirliği, Önemi ve Şirket Performansına Etkileri
  73. Yenilik Yönetimi ve Yenilik Uygulamaları
  74. Vizyoner Liderlik ve Örgütsel Motivasyon
  75. Stratejik Üretim ve Yönetim
  76. Kriz Dönemlerinde Stratejik Yönetim Faaliyetlerinin Önemi
  77. Değişim Yönetimi ve Değişim Mühendisliği
  78. Hayalgücü Mühendisliği
  79. Kriz Dönemlerinde Şirket Performansının Ölçümü
  80. Performans Yönetimi ve Örnek Uygulamalar
  81. Balanced Scorecard
  82. İşletmelerde Kalitenin Ölçülmesine Yönelik Çalışmalar
  83. İşletmelerde Performans Ölçümüne Yönelik Teknikler
  84. Modern Performans Yönetimi Yaklaşımları
  85. SWOT Analizi ve Stratejik Yönetim
  86. Hizmet Sektöründe Performans Yönetimi ve Önemi
  87. Girişimcilik ve Girişimcilik Kültürü
  88. Kriz Dönemlerinde İnsan Kaynakları Yönetiminin Önemi
  89. İşletmelerde Stratejik İnsan Kaynakları Planlamasının Önemi
  90. Stratejik Küçülme Uygulamaları
  91. İdeal Büyüklüğe Erişme (Rightsizing) Uygulamaları
  92. İşletmelerde Kıyaslama (Benchmarking) Uygulamaları ve Önemi
  93. Dış Kaynaklardan Yararlanma ve Örnek Uygulamalar
  94. Tedarik Zinciri Yönetimi
  95. Tedarik Zinciri Yönetiminde Stratejik Planlama
  96. Tedarik Zincirinin Tasarımında Modern Yaklaşımlar
  97. Örgüt Kültürü ve Örgütsel Bağlılık
  98. Yönetim Kuramları ve Karşılaştırması
  99. Teknolojik Değişimin Çalışanlar Üzerindeki Etkileri
  100. Motivasyon Kuramları ve Karşılaştırması
  101. İleri Üretim Teknolojileri ve Uygulamaları
  102. Modern Yönetim Teorileri ve Uygulamaları
  103. Kıyaslama-Sürekli Gelişme İlişkisi:Örnek Uygulamalar
  104. Toplam Kalite Yönetiminde İnsan Kaynaklarının Önemi
  105. Ekip Çalışması-Sürekli Gelişmesi İlişkisi
  106. Kalite Çemberleri Uygulamalarının Çalışanlar Üzerindeki Etkileri
  107. Kalite Çemberlerinin İşletme Performansına :Etkileri
  108. Kalite Çemberleri ve Önemi:Örnek Uygulamalar
  109. Sürekli Geliştirme ve İyileştirme Çalışmalarının İşletme Performansına Etkileri
  110. Müşteri Memnuniyetinin Ölçümüne Yönelik Çalışmalar
  111. Toplam Kalite Yönetiminde Müşteri Merkezlilik ve Önemi
  112. İstatistiksel Kalite Kontrolü ve Teknikleri
  113. İstatistiksel Kalite Kontrolünde Kullanılan Yöntemler
  114. Hizmet İşletmelerinde hizmet kalitesinin ölçümü
  115. Bilgi Çağında Bilgi Yönetimi-Bilişim Teknolojileri
  116. Öğrenen Organizasyonlar ve Örnek Uygulamalar
  117. İşletmelerde Mobbing ve Çalışanlar Üzerindeki Etkileri
  118. Sosyal Pazarlama ve Önemi
  119. İşletmelerde Kurumsal İtibar Yönetimi
  120. İşletmelerde Sosyal Sorumluluk Çalışmalarının Müşteri Bağlılığına Etkisi
  121. İmaj Yönetimi Çalışmalarının Marka Bilinirliğine Etkisi
  122. Elektronik Pazarlama Faaliyetlerinin Marka İtibarı ve Bilinirliğine Etkisi
  123. Sponsorluk Faaliyetlerinin Marka Bilinirliğine Etkisi
  124. Elektronik Ticaret Uygulamalarında Reklamın ve Alan Adının Önemi
  125. Elektronik İşletmecilik Uygulamaları ve Türkiye’de Örnek Projeler
  126. Modern Üretim Teknikleri ve KOBİ’lerde Uygulamalar
  127. KOBİ’lerde Elektronik Ticaret Uygulamaları ve Örnekler
  128. Ürün ve Süreç Yeniliği Uygulamalarının İşletme Performansına Etkisi
  129. Yenilik Yönetimi ve İşletmelerde Yenilik Yönetimi Uygulamaları
  130. Yaratıcılık ve Yenilik Uygulamalarının İşletme Performansına Etkisi
  131. Ar-Ge Yönetimi ve İşletmelerde Ar-Ge Yönetiminin Önemi