1 Haziran 2011 Çarşamba

Kriz İletişim Strateji Modelleri

“Yok Sayan Strateji; mevcut durumu inkar etme, agresif ve daha güçsüzleri korkutarak krizi ortadan kaldırma çabası içindedir. “Kriz yok” ifadesiyle inkar vardır. Açıklamalar da “krizin niçin olmadığını” göstermek üzere yapılmaktadır. 
Mesafeli Strateji; kriz ve organizasyon arasındaki bağı zayıflatmaya çalışan bir çaba içerisindedir. Bu stratejide krize yönelik bilgiler açıklanmakta, krizle ilgili bağışlama ve temize çıkma sağlanmaktadır.Bağışlama niyet ve ğğlanmaktadır. Bağışlama, niyet ve iradenin yalanlanmasıyla organizasyonun sorumluluğunu en aza
indirmektedir. Niyetin yalanlanması, kriz için bir başkasının
suçlanmasını içermektedir. 
Yağcı Strateji; organizasyonun mevcut imajını desteklemek, krizle daha iyi bir pozisyona geçmesini sağlamak, diğerlerinin onayını kazanmak için yapılan teşebbüslerde övgüler almak üzerine odaklanır. 
Kangren Strateji; kabul yaratmak ve affedilmek çabası içerisindedir. Kurbanlarına tazminat sunan, pişmanlıkla affedilmek isteyen, benzer krizlerin tekrar yaşanmaması için mekanizmada düzeltmeler sunan iyileştirmeler içerir. 
Istıraplı Strateji; bir kurban olarak organizasyonu tasvir etmek ve kamuoyunda sempati kazanmayı amaçlamaktadır. Bu stratejide kurban rolünde organizasyon yer almaktadır” (Coombs, 1995:449-470)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder